Biserni Zaliv

Avtorica pravljice: Karolina Graj, učenka 5. razreda baleta
Glasba, ilustracije in oblikovanje plakata: Uršula Jašovec
Odrska postavitev in koreografija: Ana Trojnar
Kostumografija: Irena Baš

Vsebina

Zdravnica želva Živa se  prebudi v lepo poletno morsko jutro.  Veliko njenih pacientov  pestijo nenavadne težave. Ugotoviti mora  vzrok bolezni, za katero zboleva vse več morskih živali. Izkaže se, da je za to krivo s plastiko onesnaženo morje. S Kraljico Ledo, sinjimi kiti, pticami in še nekaterimi morskimi živalmi skupaj kujejo načrt, kako bi zajezili vnos plastike, da bi morje zanje znova predstavljalo zdravo življenjsko okolje, toda soočiti se morajo z mnogimi težavami.  Čeprav so morski psi odločeni, da kopalcem brez sočutja do živali in občutka za zdravo okolje ne bodo prizanašali, njihova pot do čistega zaliva ni lahka. Bo morskim živalim s skupnimi močmi uspelo priti do boljše prihodnosti?

Zasedba vlog

 

  • Želva Živa – Anita Pirc
  • Morska kraljica Leda – Leda Delfina Steidl Porenta
  • Pelikan – Alja Majdič
  • Sestri Liza in Maja – Alina Seliškar (Liza) in Maruša Žlebir (Maja)
  • Soseda Rakovica – Tisa Gašparič
  • Gospa Delfinka – Veronika Vugrinec, rez. Mojca Požek
balet
» Skupinski plesi (po zaporedju nastopa):
  • Rakovice – Mirjam Juvan, Rahela Medved, Manca Tonin, Karin Zver, Tinkara Vister
  • Hobotnica Helena z mladički – Laura Berlic, Julija Maylin Burja, Manca in Zala Černivec, Nika Dodig, Izabela Graj, Neža Gruden, Iza Knez, Jakob Kocbek, Ela Mučič Kubelj, Ajda Maležič, Ela Miklič, Sara Toplišek
  • Sinji kiti – Hana Kozjan, Alja Majdič, Maruša Žlebir, rez. Nika Ošap, Sara Podbelšek Miklavčič, Veronika Vugrinc
  • Korale – učenke baletne pripravnice 1: Vesna Borštnar, Jerca Kos, Issabela Polak, Maja Zalokar, Ajda Žurbi
  • Morski konjički –Nina Dodig, Magdalena Grum, Neli Mravljak, Živa Steinbücher, Vesna Steinbücher, Tinkara Vister, Neža Vogrinc
  • Kapetan Marko z gusarjema – Mojca Požek, Veronika Vugrinc, Nila Avbelj Anamarija Graj, Manca Tonin
  • Ptice mormončki – Mirjam Juvan, Neli Lukman, Rahela Medved, Karin Zver, Ana Urankar, Tinkara Vister
  • Morske deklice – Karolina Graj, Neža Zala Kodrič, Eva Nika Tutič, Zala Zver
  • Ribiči – Hana Kozjan, Gaja Tara Krušič, Ela Poljanšek, rez. Nika Ošap
  • Morski psi – Nila Avbelj, Anamarija Graj, Ela Kodrin, Gaja Tara Krušič, Ela Poljanšek, Vesna Steinbücher, Manca Tonin, Neža Žurbi Skok, rez. Magdalena Grum, Sara Podbelšek Miklavčič, Nika Ošap
  • Klovnske ribice – Nina Dodig, Mirjan Juvan, Hana Kozjan, Neli Lukman, Rahela Medved, Ana Urankar, rez. Neli Mravljak, Tinkara Vister, Nika Ošap
  • Delfini – Alja Majdič, Mojca Požek, Veronika Vugrinec
  • Želvice – učenke plesnega vrtca 2: Pika Bončina, Zala Burja, Klara Cerar, Zoja Gajšek,  Lena Juričan, Iris Ana Kotnik, Lia Pavrič, Ivana Tavčar, Mila Tosič

Predstavitev avtorjev:

Avtorica pravljice:
ucenka 5. razreda baleta
Karolina Graj

» Predstavitev:

Sem Karolina, avtorica baletne pravljice Biserni zaliv. Stara sem trinajst let. Že od majhnega zelo rada berem in se vživljam v svetove, ki mi jih pričarajo knjige. Poleg tega zelo rada rišem, predvsem baletke v različnih pozicijah in kostumih. Rada plešem balet, toda pri baletnih predstavah so me od nekdaj očarali domiselni in bogato okrašeni kostumi in včasih se tudi sama lotim šivanja. Čeprav se zdi nenavadno, sem navdih za morsko pravljico Biserni zaliv dobila med poletnim potepanjem v gorah. Tudi sicer mi narava predstavlja navdih za raznovrstno ustvarjanje.

Kostumografija:
Irena Baš

» Predstavitev:

Izdelki
Najraje izpolnjujem sanje in zamisli, pa naj gre za plesno prireditev, tekmovanje, poroko ali maturantski ples.
Od ideje do izvedbe
Sanje se uresničujejo skozi skice, izbora materialov in same izdelave oblačila. Znanje, ki sem ga pridobila z leti, vse čas dopolnjujem z novimi možnostmi, ki jih ponujajo tako tehnike barvanja, same transformacije materiala in tudi ustvarjanje novih struktur in površin.

Izobrazba
Srednja šola za oblikovanje in fotografijo, Ljubljana
Univerza v Ljubljani, Diplomirana oblikovalka tekstilij in oblačil

Dela, sodelovanje
Plesno-baletna predstava Glej Larsa z Marsa! – Dom kulture Kamnik, 2018
Plesno-baletna predstava Čebulček – Dom kulture Kamnik, 2019
Predstava Carmen – Španski borci, 2020

Sodelovala sem s plesnimi klubi:
Artifex
Bolero
Forma
NLP
Plesni klub Novo mesto
Blejski plesni studio
Prestige
in drugimi… Med njimi so tudi vrhunski plesalci z nazivi državnih, evropskih in svetovnih prvakov.

Oblikovalka vizualnih komunikacij
Alesa Unk

» Predstavitev:

Sem oblikovalka vizualnih komunikacij, prijateljica vsega lepega in kreativnega.
Po končani srednji šoli za Oblikovanje in fotografijo v Ljubljani sem diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, smer vizualne komunikacije.

Že v času študija sem sodelovala pri projektih v agenciji, kjer sem se ogromno naučila, predvsem dela med agencijo in naročnikom. To mi še danes prav pride, saj je uspešno sodelovanje med naročnikom in oblikovalcem ključnega pomena. Je kot ples. Potrebna je prava energija, kemija, usklajenost, točnost, zaupanje in predanost.

Za svoje dosežke sem prejela kar nekaj nagrad na oglaševalskih festivalih Magdalena, SOF – Slovenski oglaševalki festival in Zlati boben. Zmagala sem na natečaju mladih kreativcev in zastopala Slovenijo na oglaševalskem festivalu v francoskem Cannesu.

Tako že dobrih dvajset let ustvarjam kreativne zgodbe, celostne podobe, oglase, plakate, embalaže … V vseh teh letih sem spoznala veliko zanimivih in ustvarjalnih ljudi, z nekaterimi od njih sodelujem že od vsega začetka. Tako ustvarjam za Lutkovno skupino Tri Kranj in skrbim za grafično podobo kulturnega centra Krice krace Kranj.

Zdaj že kar nekaj let uspešno sodelujem tudi z Ano Trojnar. Začelo se je zelo spontano, z oblikovanjem plakata za zaključno predstavo plesalk baleta, nato sva naslednjo leto zastavili gledališki list in diaprojekcije kot sceno za predstavo. Lansko leto pa mi je zaupala oblikovanje logotipa za njeno baletno šolo.

Glasba, oblikovanje plakata in diaprojekcij:
Ursula Jasovec

» Predstavitev:

Uršula Jašovec se je spoznala s klavirsko igro na GŠ Kamnik pod mentorstvom prof. Martine Golob-Bohte, šolanje nadaljevala na SGBŠ v Ljubljani, kjer je končala glasbeni stavek v razredu Janeza Osredkarja. Na Akademiji za glasbo je diplomirala iz glasbene pedagogike in magistrirala Summa cum laude v razredu zasl. prof. Pavla Mihelčiča iz kompozicije in glasbene teorije. V razredu prof. Egona Bajta je pridobila znanje iz petja, v razredu prof. Maria Perestegija pa letošnje leto zaključuje študij orgel na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Leta 2018 je postala članica Društva Slovenskih skladateljev.
Deluje kot glasbena pedagoginja, organistka, dirigentka in skladateljica. Je prejetnica večih nagrad, organizatorka sedmih večjih projektov, avtorica več kot 60 orignialnih skladb, preko 100 priredb in večkratnih izvedb. Njena glasba je bila izvajana v ciklu GML, EPK Maribor, Europa Cantat, na Ljubljanskih zborih, Sozvočenjih, na Naši pesmi, v Zagorju, na festivalu Fens, Brinjevka, na Svetovnih glasbenih dnevih, v Studiu 14, festivalu KotorArt, Inédits d’orgue in dugih odrih, med drugim v Italiji, Kanadi, Črni Gori, Avstriji, Nemčiji, Srbiji, Ukrajini, na Hrvaškem, v Angliji, Ameriki in Franciji. Leta 2014 je napisala 1. balet ob 100. obletnici Vitomila Zupana v produkciji Plesnega Epicentra v Ljubljani, kateri je bil izveden v Plesnem teatru in Španskih borcih. Leta 2018 je svoje delo kot skladateljica predstavila na seminarju na estonski univerzi v Talinu v okviru festivala Europa Cantat, na festivalu v Aosti pa je komorni zbor Arcova Feniarco izvedel pod mentorstvom Randalla Z. Stroope-a njeno noviteto “Salve Regina”. V letu 2019 je napisala glasbo za gledališko igro Blaznost igre na besedilo Nebojše Pop Tasiča, za katero so prejeli nagrado Matiček na Linhartovih dnevih; hkrati pa je bila kot skladateljica sprejeta v rezidenco festivala d’Aix—En—Provence v Franciji, kjer so z večkratnimi uprizoritvami pod mentorstvom Anthoniya Heidweillerja izvedli njeno kratko opero “Douceur.

Koreografija:
Ana Trojnar

» Predstavitev:

Ana Trojnar, RAD RTS je diplomirala na Rambert School of Ballet and Contemporary Dance, London, V. B. Leta 2013 je pridobila še pedagoško izobrazbo s področja poučevanja baleta na Royal Academy of Dance, London, V B. in ostaja njihova članica s statusom Registered Teacher.

V obdobju med 1987 – 2008 je (z vmesnimi premori) nastopila v SNG Maribor v baletih Bahčisarajska fontana, Peer Gynt, Hrestač, Labodje jezero, operah Traviata in Turandot ter drami Faust Tomaža Pandurja.
Ustvarila je dve solo predstavi Ana Trojnar (1996, Merce Cunningham Studio, New York) ter Polet/ Flight (2000, Celje).
V javnem sektorju je bila zaposlena od 2003 – 2020, sprva na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor, nato na Glasbeni šoli Radlje ob Dravi, Glasbeni šoli Škofja Loka ter nazadnje, z najdaljšim in najbolj markatnim stažem (2005 – 2020), na Glasbeni šoli Kamnik. Leta 2018 je pridobila naziv svetnica.

Pomembno tudi dejstvo, da je osem njenih učenk, kar je precejšnje število, še posebej v primerjavi z ostalimi glasbenimi šolami, na katerih poučujejo balet v okviru osnovnega programa, nadaljevalo izobraževanje na Konservariju za glasbo in balet Ljubljana. Maja letos ga je uspešno opravila tudi Gaja Tara in v šolskem letu 2021/22 bo tam nadaljevala baletno izobraževanje. Šest njenih učenk je izobraževanje nadaljevalo na Umetniški gimnaziji za sodobni ples v Ljubljani, ena je diplomirala iz študijskega programa Sodobni ples na Univerzi Alma Mater.

» BISERNI ZALIV - Preberite celotno zgodbo:

Želva Živa se je prebudila v lepo poletno morsko jutro. Tako kot vsako delovno jutro se je po zajtrku odpravila v svojo zdravniško ordinacijo. Na poti je srečala malo plesno skupino rakovic. Ravno so se učile nov ples z zapletenimi gibi, ki so vključevali zahtevne korake naprej in nazaj. Zagledala je svojega soseda, ki je še vedno plesal le poševno, in mu pomahala. Enkrat mu bo že uspelo, si je mislila, in ko mu je tako zamišljeno mahala, se je skoraj zaletela v gospo Delfinko. Ta je izkoristila priložnost in se ji še enkrat zahvalila; želva Živa ji je prejšnji mesec za las rešila življenje. Tudi ona je namreč pogoltnila nekaj, kar ni bilo ne rastlina ne žival. Želva Živa je s svojimi prijatelji znanstveniki, sinjimi kiti, že veliko noči prebedela ob ugotavljanju, kaj je ta nenavadna snov, od kod prihaja in zakaj jo je v morju vedno več. Toda bili so neuspešni.
Prispela je do ordinacije. Tu jo je že nestrpno čakala hobotnica Helena z mladički in Živa jim je hitro priskočila na pomoč. Že zabuhli obrazki majcenih hobotnic in njihovi napeti trebuščki so ji dali vedeti, da bo znova potrebovala svojo napravo za izsesavanje. Izpod oklepa je potegnila cevko in se takoj lotila dela. Tako, precej truda, a uspešno opravljeno. Koliko te čudne sluzaste gmote! Takšne težave je Živa zdaj že zelo uspešno reševala, saj je bilo podobnih primerov vse več. Pravzaprav zaradi te snovi nikdar ni zapustila doma brez cevke za izsesavanje, saj je na poti pogosto srečala koga, ki je na hitro potreboval njeno pomoč. Kraljico Ledo, morsko kraljico, je že nekajkrat opozorila na novo snov, ki jo je bilo v morju vedno več in ki je številnim morskim bitjem povzročala težave.
Zdaj se je znova namenila k njej in ji razložila, da je stvar resna. Skupaj sta se odpravili k sinjim kitom, da bi poizvedeli, ali so prišli do kakšnih novih spoznanj. Ti pa so jima srečni povedali, da so pravkar prišli do ugotovitve, da to snov, ki je za živa bitja vse bolj nevarna, v morje vnaša človek in da se menda imenuje plastika. Sklenili so, da je potrebno v Morskih novicah objaviti opozorilo, s katerim bodo morske živali obvestili o nevarnostih te po večini prozorne snovi. Pozvali so živali, naj bodo tudi same pozorne in aktivne, da bodo skupaj prišli do rešitve, kako zajeziti vnos plastike v morje, ga očistiti ter tako rešiti morski svet. Ugotovili so, da je človek vse bolj brezbrižen in egoističen in da mu je vse manj mar za njihovo zdravje ter čistost morja.
Medtem pa je imela želva Živa vse več dela. Nanjo se obrnila družina morskih konjičkov. Vsi njeni člani so namreč na nedavnem sprehodu po koralnem grebenu zelene plastične vrečke, ki so se zataknile za korale, zamenjali za morsko solato in imeli so neznanske prebavne težave, ki jih je želva Živa k sreči zdaj že dobro znala odpraviti.
Nekega nevihtnega dne je v Biserni zaliv zašla ladja, ki je prevažala ogromne plastične vrečke z odpadki. Vozil jo je kapitan Marko in še preden je uspel priti do obale, se je ladja prevrnila in vrečke so zgrmele v morje. Koliko plastike! Pelikan je hitro zbral vse otoške ptice, jih opozoril, naj plastičnih vrečk ter smeti, ki so uhajale iz njih, ne zaužijejo, temveč naj mu jih pomagajo odnesti na obalo. Z veliko truda jim je uspelo. Zadovoljne, a utrujene ptice so se vrnile v svoja gnezda. Najbolj so se izkazali mormončki. Leda je opazila njihov trud, zato jih je bogato nagradila in jim predlagala, naj čiščenje morja postane njihova služba, za katero bodo prejemali ustrezno plačilo. Ponudbo so z veseljem sprejeli in odslej je bil Biserni zaliv znova povsem čist.
Glas o čistem zalivu se je hitro širil, zato se je v območje Bisernega zaliva postopoma naseljevalo vse več živali. Kmalu so ribiči ugotovili, da je tu veliko raznovrstnih in zdravih morskih bitij, zato so vse pogosteje prihajali ribarit v Biserni zaliv. Morske živali pa, ki so bile zelo premetene, so v ribiške mreže hitro nabasale smeti, ki so jih čez dan nabrali mormončki, in ribiči so kmalu domov prihajali le s kupi smeti. Ribarjenje v Bisernem zalivu so tako opustili, morska bitja pa so si rešila življenja, saj bi v nasprotnem primeru pristala v ribiških mrežah in na krožnikih ljudi.
Toda ribiči niso bili edina težava, s katero so se borile morske živali. Ugotovile so, da morje močno onesnažujejo tudi kopalci. Ti so bili zaradi čudovitega zaliva, ki je bil za razliko od ostalih povsem čist, vsako leto številčnejši, a povsem brezbrižni do narave. Nekega dne so živali opazovale dogajanje na plaži. Številni otroci so se basali z bomboni in čipsi, pri tem pa vso embalažo puščali na plaži. Ko je prišla plima, so valovi pogoltnili smeti, ki so nato zaplavale med ribami. Kraljica Leda se je odločila, da bo temu naredila konec. Poklicala je morske pse – stražarje – in jim sporočila, da bo odslej njihovo domovanje v plitvini in ne več na odprtem morju. Njihova naloga bo, da pozorno spremljajo dogajanje na plaži. Zapoditi se morajo za kopalci, ki za seboj ne pospravijo smeti, in jim nagnati strah v kosti.
Med kopalci sta bili tudi sestri Liza in Maja. Na plaži sta malomarno puščali smeti. Nekega dne sta sladoled jedli kar v vodi in se nato igrali s praznimi sladolednimi žogicami, ki sta jih kar pustili plavati na gladini. Čeprav sta bili le deklici, je bilo morskim psom dovolj. Hlastnili so po njima in jima raztrgali kopalke. Liza in Maja sta sprevideli, da morski psi nikoli ne napadejo otrok, ki se lepo vedejo in za seboj pospravljajo smeti. Sklenili sta, da bosta vse smeti, tudi tiste od drugih kopalcev, pobrali. Pridno sta se lotili dela. Ko so morski klovni, ki so jih vodni prijatelji klicali Pomarančkoti, videli, kako zelo se trudita, so jim pomagali tako, da so z dna pobirali plastiko in jima jo prinašali na površje. Onidve sta vse odnesli na obalo ter od tam na ustrezno odlagališče. Ko sta skupaj segli še po zadnji veliki vrečki, ju je prehitela nenevadno lepa bela roka, ki je primolela iz morja. Bila je kraljica Leda s spremstvom osmih morskih deklic. V roki je držala dve školjki z biserom. Izročila ju je Lizi in Maji in deklici sta ji bili zelo hvaležni. Ko sta odplavali na obalo, ju je spremljala jata veselih delfinov in drugih morskih bitij. Prispeli so do peščene obale in tukaj je vse čakalo prav posebno presenečenje. Napočil je čas, ko se iz jajc izvalijo male želvice. Novo življenje – v svetu med ljudmi, ki jim je mar za naravo in za druga živa bitja.
Karolina Graj

Mnenja obiskovalcev:

“Po ogledu premierne uprizoritve predstave Biserni zaliv sem ugotovila, da večino predstave nisem dobro videla, ker sem imela zaradi ganjenosti ves čas solzne oči. Gledati te otroke, kako nadobudno sodelujejo v tako čudoviti predstavi je res nekaj neprecenljivega in prepričana sem, da je vsaka babica ob gledanju svojih vnučkov začutila enako. Najbrž je ganjen prav vsak gledalec, saj je več kot očitno, kako veliko truda in dela teh malih/mladih nogic je vloženega v to prekrasno baletno pravljico. Ko sem si ogledala še sobotno ponovitev februarske predstave sem jo videla že malo več, a še vedno so me velikokrat premagale solze veselja. Ker si želim predstavo videti v celoti, že komaj čakam novo nedeljsko ponovitev v aprilu in upam, da si jo tokrat  – v tretje – pa ogledam zares :)”

Zala, babica Nike in Nine

Datumi  predstav:

Uprizoritve v Domu kulture Kamnik

  • nedelja, 24.4, ob 18. uri, za izven. Strokovna ocena: Leja Jurišić. Predstavo je podprl Javni sklad RS za kulturne dejavnosti, Območna izpostava Kamnik.
  • ponedeljek, 25.4, ob 9.30 za OŠ Toma Brejca in OŠ Frana Albrehta PŠ Tunjice, ob 11. uri za OŠ Toma Brejca
  • torek, 26.4. ob 9. uri za OŠ Frana Albrehta, ob 10.30 za OŠ Komenda Moste in vrtec Peter Pan
  • sreda, 4.5., ob 11. uri za OŠ Komenda Moste
  • četrtek, 5.5., ob 8.30 in 10.30 uri za OŠ Marije Vere ter ob 10.30 uri OŠ Mengeš

Izvedbo predstav sta podprla Občina Kamnik in Javni sklad RS za kulturne dejavnosti, Območna izpostava Kamnik.

 

Piškotke uporabljamo za prilagajanje vsebine, zagotavljanje funkcij v družabnih omrežjih in analizo našega prometa. Informacije o vaši uporabi našega spletnega mesta delimo tudi z nekaterimi našimi partnerji v družabnih omrežjih. View more
Cookies settings
Sprejmi
Politika zasebnosti in piškotkov
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Who we are

Our website address is: https://baletnasola-ana.si.

What personal data we collect and why we collect it

Comments

When visitors leave comments on the site we collect the data shown in the comments form, and also the visitor’s IP address and browser user agent string to help spam detection. An anonymized string created from your email address (also called a hash) may be provided to the Gravatar service to see if you are using it. The Gravatar service privacy policy is available here: https://automattic.com/privacy/. After approval of your comment, your profile picture is visible to the public in the context of your comment.

Media

If you upload images to the website, you should avoid uploading images with embedded location data (EXIF GPS) included. Visitors to the website can download and extract any location data from images on the website.

Contact forms

Cookies

If you leave a comment on our site you may opt-in to saving your name, email address and website in cookies. These are for your convenience so that you do not have to fill in your details again when you leave another comment. These cookies will last for one year. If you visit our login page, we will set a temporary cookie to determine if your browser accepts cookies. This cookie contains no personal data and is discarded when you close your browser. When you log in, we will also set up several cookies to save your login information and your screen display choices. Login cookies last for two days, and screen options cookies last for a year. If you select "Remember Me", your login will persist for two weeks. If you log out of your account, the login cookies will be removed. If you edit or publish an article, an additional cookie will be saved in your browser. This cookie includes no personal data and simply indicates the post ID of the article you just edited. It expires after 1 day.

Embedded content from other websites

Articles on this site may include embedded content (e.g. videos, images, articles, etc.). Embedded content from other websites behaves in the exact same way as if the visitor has visited the other website. These websites may collect data about you, use cookies, embed additional third-party tracking, and monitor your interaction with that embedded content, including tracking your interaction with the embedded content if you have an account and are logged in to that website.

Analytics

Who we share your data with

If you request a password reset, your IP address will be included in the reset email.

How long we retain your data

If you leave a comment, the comment and its metadata are retained indefinitely. This is so we can recognize and approve any follow-up comments automatically instead of holding them in a moderation queue. For users that register on our website (if any), we also store the personal information they provide in their user profile. All users can see, edit, or delete their personal information at any time (except they cannot change their username). Website administrators can also see and edit that information.

What rights you have over your data

If you have an account on this site, or have left comments, you can request to receive an exported file of the personal data we hold about you, including any data you have provided to us. You can also request that we erase any personal data we hold about you. This does not include any data we are obliged to keep for administrative, legal, or security purposes.

Where we send your data

Visitor comments may be checked through an automated spam detection service.

Your contact information

Additional information

How we protect your data

What data breach procedures we have in place

What third parties we receive data from

What automated decision making and/or profiling we do with user data

Industry regulatory disclosure requirements

Save settings