Odčarani letni časi
Plesno-baletna predstava
Premiera v občini Kamnik je bila 23. marca 2024 v Domu kulture Kamnik,
v občini Domžale v nedeljo, 7. aprila 2024, ob 18. uri v Kulturnem domu Radomlje.
Zaključili smo jo z 18. uprizoritvijo 28. novembra 2024 v Domu kulture Kamnik.
Kreativna ekipa:
Avtorica zgodbe: Karolina Graj
Glasba in ilustracije: Uršula Jašovec
Koreografija in odrska postavitev: Ana Trojnar in Tamara Divjak
Kostumografija: Irena Baš
Oblikovalec svetlobe: Jan Žavbi
Zasedba vlog:
Ofelija – v novembru: Leda Delfina Steidl Porenta, Gaja Tara Krušič, pretekle predstave: Anita Pirc, Pina Unk
Veronika – v novembru: Ana Trojnar, Leda Delfina Steidl Porenta, pretekle predstave: Anita Pirc, Pina Unk
Deček – Nace Urankar, Enej Vatovani
Ženica – Izabela Graj, Julija Maylin Burja
Skupinski plesi: učenke in učenci Baletne šole Ana
Ofelija je majhna deklica, ki se kot vsak otrok veseli čarov letnih časov. Ko neko zimsko jutro pogleda skozi okno, ugotovi, da snega ni in da zima ni več takšna kot nekoč.
Čarovnija deklico popelje skozi letne čase, v katerih je prej ustaljen naravni ritem porušen.
Ofelija si želi, da bili letni časi spet v ravnovesju, zato se odloči, da je treba nekaj storiti.
Na poti boja proti podnebnim spremembam odkrije veliko novega in spozna mnogo ljudi.
Ji bo s pomočjo kamniške Veronike in belih žen z Menine planine uspelo leto spraviti v naravi in ljudem prijazen ritem ..?
» Odčarani letni časi - Preberite celotno zgodbo:
Odčarani letni časi, avtorica Karolina Graj
Ofelija se je prebudila v mrzlo zimsko jutro. Tako se je veselila napovedanega snega, da je pozabila pojesti zajtrk. Oblekla je plašč, obula škornje in stopila iz hiše. A takoj ko je odprla vrata, je ugotovila, da težko pričakovanega snega sploh ni.
Kljub temu je šla pogledat še v gozd. Ko je prispela do jase, je srečala prijatelje iz vasi. Tudi oni so se, odeti v topla oblačila in opremljeni vsak s svojimi sanmi, spraševali, zakaj je vsako leto manj snega.
Ofelija se je razočarana odločila, da se bo odpravila na sprehod. Ko je počasi in zamišljeno hodila, je iznenada z neba padla majhna škatlica. Ofelija se je sprva nekoliko prestrašila, potem pa jo previdno pobrala in čisto počasi odprla. Iz škatlice je puhnil zelen dim, deklico zavrtinčil v zrak in jo odnesel na prekrasen travnik, poln opojno dišečih cvetlic.
Cvetlice so se ji zdele čudovite. Tako zelo se jih je razveselila, da je kar zaplesala. Pridružil se ji je cel roj živopisnih metuljev in kačjih pastirjev. Plesali so do mraka, ko so cvetlice zaprle svoje cvetove, metulji in kačji pastirji pa prenehali prhutati s svojimi barvitimi krili. Tudi Ofelija je postala zelo utrujena. Zaspala je kar na travniku, obdana z rožami, metulji in kačjimi pastirji.
Naslednjega jutra jo je neznansko zeblo. Odprla je oči in začudeno ugotovila, da jo prekriva tanka snežna odeja. Ozrla se je naokrog in zagledala zmrznjene cvetlice, metulje in kačje pastirje. Ko je žalostno hodila skozi nenavadno zimsko pokrajino, je prednjo zopet padla škatlica. Odprla jo je. Tokrat je iz škatlice puhnil rdeč dim. Ofelijo je zavrtinčil v zrak in jo odnesel v izsušeno pokrajino, polno suhega listja in trave.
Okrog Ofelije so se nadležno vrtinčile suhe rastline. Vroč veter, ki je kuštral njene dolge lase, je postal tako močan, da se je deklica komaj prebijala naprej. Najprej jo je odneslo v desno, nato v levo, spet drugič naprej in nazaj. Kmalu sploh ni več vedela, kje je.
Začelo se je temniti. Ofelija je pogledala okrog sebe in opazila ducat parov svetlečih rdečih pik. Ko je spoznala, da so rdeče pike v resnici nevarne oči lačnih volkov, je bilo že prepozno. Tekla je, kolikor so ji dale noge, a volkovi so se ji vse bolj približevali. Ko jo je eden že skoraj zagrabil, je v daljavi zagledala žarečo svetlobo. Bil je gromozanski požar! Zdaj je Ofelija tekla skupaj s prestrašenimi zvermi. Najšibkejše med njimi je pogoltnil ogenj.
Tudi Ofeliji je pretila nevarnost. V oči ji je silil gost črn dim. Ognjeni zublji so se ji že povsem približali, ko je nenadoma prednjo padla škatlica. Ofelija jo je z vso naglico odprla. Iz nje je puhnil vijoličast dim, deklico zavrtinčil v zrak in jo s trdim pristankom odložil na kup preorane zemlje.
Njen prihod je opazilo nekaj kmetov in kmetic, ki so v sončnem dopoldnevu želi žito na polju. Ofelija jim je ponudila pomoč. Ko je ura odbila dvanajst in so opravili polovico dela, so sklenili krog ter zaplesali. Med njihovim veselim rajanjem so nebo prekrili nevihtni oblaki.
Začelo se je bliskati in grmeti, z neba pa so se usule debele dežne kaplje. Žanjice in žanjci so se ravno pravi čas skrili pod voz. Deževje ni in ni hotelo ponehati, zato so kmetje premočeni pohiteli vsak proti svojemu domu, Ofelija pa je celo noč premražena trepetala pod vozom. Zaradi obilce padavin so deroče reke ponoči prestopile bregove, podirale mostove, zalivale hiše in poplavile njive. Ljudje so z grozo v očeh nemo strmeli v razdejanje in žalovali za svojimi domovi, imetjem ter uničenim pridelkom. Zjutraj je pokrajino prekrila še megla. Bila je tako gosta, da Ofelija ni videla niti lastnih čevljev. Pretresena je tavala naokrog in se spraševala, zakaj se narava tako hitro spreminja, letni časi pa so se kar pomešali med seboj.
Tedaj so se iz megle počasi in čisto neslišno prikazale bele žene z Male planine. Ljudje vedo, da so to neke vrste vile, ki so ljudem v stiskah vedno pomagale, a jih ni nikoli nihče videl. V meglice odete bele žene so Ofeliji pojasnile, da neravnovesje letnih časov povzroča zakleta Veronika z Malega gradu, ki je zaradi svojega pohlepa ostala ujeta v telesu grde in hudobne pošasti, pol žene, pol kače. Reši jo lahko le sedemletni deček brez greha, če jo trikrat udari z enoletno leskovo šibo. Odrešena Veronika, spremenjena nazaj v čedno princeso, ne bo nikoli več želela postati kača. Spoznala bo, da sreča ni v tem, koliko imaš, temveč v tem, koliko lahko daš. Nova, spremenjena Veronika, bo imela moč, da umiri naravo in uredi menjavo letnih časov.
Takoj ko so bele žene Ofeliji razodele svojo »prerokbo«, že jih ni bilo več. Ofelija jih je vneto iskala, da bi ji natančneje pojasnile, kaj mora storiti, toda zaman. Žalostna se je odpravila naprej.
Pot jo je vodila ob reki. Postala je zelo utrujena. Usedla se je na skalo in se zazrla proti vasi. Tam je zagledala majhnega dečka, ki je stari ženici pomagal nositi težke butare Ustavila sta se pri starkini koči. Hvaležna ženica mu je v dlan stisnila zlat kovanec. Deček se je utrujen, a vesel odpravil proti domu.
Ofelijo je prešinila misel, da bi bil lahko on tisti dobri deček, ki so ga imele v mislih bele žene. Že je hotela steči za njim, ko so jo prehiteli razposajeni fantje iz bližnje vasi. Obkrožili so dečka in mu hoteli izmakniti kovanec. Ker jim ga ni hotel dati, so ga napadli s pestmi in med prerivanjem je padel v vodo. Fantje so se ustrašili, da bodo kaznovani, zato so se razpršili na vse strani.
Ofelija, ki je vse to spremljala, je hitro skočila na noge. Pognala se je v reko v upanju, da bo dečka lahko potegnila iz vode, a tok je bil premočan. Nesel ju je po reki navzdol. K sreči se je v bližajoči se most zagozdila veja, ki se je je Ofelija lahko oprijela in tako rešila malega dečka.
Ko je deček prišel k zavesti, se je Ofeliji zahvalil in jo vprašal, kako naj se ji oddolži, ker mu je rešila življenje. Ofelija ga je prosila, naj odreši Veroniko z Malega gradu.
Deček je poiskal enoletno leskovo šibo in se odpravil proti gradu. Ko je prispel, se je po ozkih stopnicah spustil v klet. Znašel se je pred ogromno skalo. Malo je postal, nato pa sedel na stopnice in se začel igrati z leskovo šibo. Nenadoma se je skala razprla, deček pa je pogumno stopil naprej. Notri pa ni zagledal lepe Veronike temveč tako ostudno bitje, da je čisto prebledel. Grda pošast se je zvijala, sikala in mu tako grozila, da je prestrašen večkrat odskočil nazaj. Ozračje je bilo zelo neprijetno in dečka je že navdajala groza. A hitro se je spomnil obljube svoji rešiteljici ter Veroniki, v kateri je komaj prepoznal pol žensko in pol kačo, povedal, da jo je prišel odrešit. Vedel je, da jo mora trikrat močno udariti z leskovo šibo. Udaril je prvič in Veronika je postala tako grda, da ga je stisnilo v želodcu. Ko je udaril drugič, je postala tako grda, da je ni mogel več gledati. Komaj je zbral pogum za tretji udarec. Takrat pa se je Veronika spremenila v prelepo princeso. Bila je tako vesela in hvaležna, da je dečku ponudila vse svoje bogastvo. Deček se za bogastvo ni zmenil. Zaupal ji je, zakaj je zbral pogum, da jo reši. Veronika mu je prisluhnila ter mu obljubila, da bo odslej pomagala vsem ljudem, da bi bolje in srečneje živeli.
Deček in Veronika sta se odpravila proti jasi, kjer ju je čakala Ofelija. Ko je Ofelija zagledala nasmejana obraza, si je oddahnila. Stekla jima je naproti, toda Veronika ji je kmalu priznala, da kljub močni želji ne zna rešiti začaranih letnih časov. Vsi trije so začeli razmišljati, a nobena od zamisli, ki jim je prišla na pamet, se ni zdela prava.
Ko so že skoraj obupali, jih je začela ovijati gosta megla. V paniki so začeli iskati drug drugega, ko so jih pomirili glasovi belih žen. Povedale so jim, da tudi one želijo dobro vsem ljudem, zato jim bodo pomagale. Veroniki bodo podarile del svoje čarobne moči. Megla se je razblinila in trojica se je odpravila na delo.
Ofelija je odprla škatlico z vijoličnim dimom. Druščina se je znašla sredi razmočene njive z uničenim pridelkom. Veronika je uporabila svojo čarobno moč in žito se je postavilo pokonci. Kmetje so srečni nadaljevali svoje delo tam, kjer so ga prekinili. Tokrat so jim na pomoč priskočili tudi fantje z vasi. Ob spremenjeni Veroniki so spoznali, da se sreče ne da kupiti z denarjem in grabežljivostjo. Kdor nesebično pomaga, ne osreči samo bližnjega, temveč je korak bližje sreči tudi sam.
Potem je Ofelija odprla škatlico z rdečim dimom. Znašli so se sredi požara. Veronika ga je pogasila, suhemu in zoglenelemu rastlinju pa vdahnila zeleno barvo in vitalnost. Zopet je bilo dovolj hrane za vse živali, zato volkovI niso več sestradani prežali na ljudi.
Nato je Ofelija odprla škatlico z zelenim dimom. Veronika je na prostranem travniku odmrznila vse kačje pastirje, metulje in cvetlice .Skupaj so se veselili lepega pomladnega dne.
Zdaj se je pred Ofelijo pojavila še zadnja škatlica, z modrim dimom, ki jo je skupaj z novima prijateljema vrnila domov. Znašli so se sredi domače jase in zagledali žalostne obraze otrok Veronika je pričarala sneg. Kmalu ga je bilo toliko, da so se navdušeni otroci začeli sankati, kepati in delati snežake. Zvečerilo se je, zato se je vesela druščina počasi razšla.
Ofelija je bila zelo utrujena. Doma si je skuhala čaj, se pokrila s toplo odejo in zaspala na kavču. Ko se je zjutraj zbudila, je skozi okno videla, kako na debelo snežno odejo naletavajo snežinke. Torej niso bile le sanje, je pomislila in se nasmehnila.
Predstavitev avtorjev:
Avtorica pravljice:
oboževalka baleta
Karolina Graj
» Predstavitev:
Sem Karolina, avtorica baletne pravljice Biserni zaliv. Stara sem trinajst let. Že od majhnega zelo rada berem in se vživljam v svetove, ki mi jih pričarajo knjige. Poleg tega zelo rada rišem, predvsem baletke v različnih pozicijah in kostumih. Rada plešem balet, toda pri baletnih predstavah so me od nekdaj očarali domiselni in bogato okrašeni kostumi in včasih se tudi sama lotim šivanja. Čeprav se zdi nenavadno, sem navdih za morsko pravljico Biserni zaliv dobila med poletnim potepanjem v gorah. Tudi sicer mi narava predstavlja navdih za raznovrstno ustvarjanje.
Kostumografija:
Irena Baš
» Predstavitev:
Izdelki
Najraje izpolnjujem sanje in zamisli, pa naj gre za plesno prireditev, tekmovanje, poroko ali maturantski ples.
Od ideje do izvedbe
Sanje se uresničujejo skozi skice, izbora materialov in same izdelave oblačila. Znanje, ki sem ga pridobila z leti, vse čas dopolnjujem z novimi možnostmi, ki jih ponujajo tako tehnike barvanja, same transformacije materiala in tudi ustvarjanje novih struktur in površin.
Izobrazba
Srednja šola za oblikovanje in fotografijo, Ljubljana
Univerza v Ljubljani, Diplomirana oblikovalka tekstilij in oblačil
Dela, sodelovanje
Plesno-baletna predstava Glej Larsa z Marsa! – Dom kulture Kamnik, 2018
Plesno-baletna predstava Čebulček – Dom kulture Kamnik, 2019
Predstava Carmen – Španski borci, 2020
Sodelovala sem s plesnimi klubi:
Artifex
Bolero
Forma
NLP
Plesni klub Novo mesto
Blejski plesni studio
Prestige
in drugimi… Med njimi so tudi vrhunski plesalci z nazivi državnih, evropskih in svetovnih prvakov.
Glasba, oblikovanje plakata
in diaprojekcij:
Ursula Jašovec
» Predstavitev:
Uršula Jašovec se je spoznala s klavirsko igro na GŠ Kamnik pod mentorstvom prof. Martine Golob-Bohte, šolanje nadaljevala na SGBŠ v Ljubljani, kjer je končala glasbeni stavek v razredu Janeza Osredkarja. Na Akademiji za glasbo je diplomirala iz glasbene pedagogike in magistrirala Summa cum laude v razredu zasl. prof. Pavla Mihelčiča iz kompozicije in glasbene teorije. V razredu prof. Egona Bajta je pridobila znanje iz petja, v razredu prof. Maria Perestegija pa letošnje leto zaključuje študij orgel na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Leta 2018 je postala članica Društva Slovenskih skladateljev.
Deluje kot glasbena pedagoginja, organistka, dirigentka in skladateljica. Je prejetnica večih nagrad, organizatorka sedmih večjih projektov, avtorica več kot 60 orignialnih skladb, preko 100 priredb in večkratnih izvedb. Njena glasba je bila izvajana v ciklu GML, EPK Maribor, Europa Cantat, na Ljubljanskih zborih, Sozvočenjih, na Naši pesmi, v Zagorju, na festivalu Fens, Brinjevka, na Svetovnih glasbenih dnevih, v Studiu 14, festivalu KotorArt, Inédits d’orgue in dugih odrih, med drugim v Italiji, Kanadi, Črni Gori, Avstriji, Nemčiji, Srbiji, Ukrajini, na Hrvaškem, v Angliji, Ameriki in Franciji. Leta 2014 je napisala 1. balet ob 100. obletnici Vitomila Zupana v produkciji Plesnega Epicentra v Ljubljani, kateri je bil izveden v Plesnem teatru in Španskih borcih. Leta 2018 je svoje delo kot skladateljica predstavila na seminarju na estonski univerzi v Talinu v okviru festivala Europa Cantat, na festivalu v Aosti pa je komorni zbor Arcova Feniarco izvedel pod mentorstvom Randalla Z. Stroope-a njeno noviteto “Salve Regina”. V letu 2019 je napisala glasbo za gledališko igro Blaznost igre na besedilo Nebojše Pop Tasiča, za katero so prejeli nagrado Matiček na Linhartovih dnevih; hkrati pa je bila kot skladateljica sprejeta v rezidenco festivala d’Aix—En—Provence v Franciji, kjer so z večkratnimi uprizoritvami pod mentorstvom Anthoniya Heidweillerja izvedli njeno kratko opero “Douceur.
Oblikovalka vizualnih komunikacij
Aleša Unk
» Predstavitev:
Sem oblikovalka vizualnih komunikacij, prijateljica vsega lepega in kreativnega.
Po končani srednji šoli za Oblikovanje in fotografijo v Ljubljani sem diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, smer vizualne komunikacije.
Že v času študija sem sodelovala pri projektih v agenciji, kjer sem se ogromno naučila, predvsem dela med agencijo in naročnikom. To mi še danes prav pride, saj je uspešno sodelovanje med naročnikom in oblikovalcem ključnega pomena. Je kot ples. Potrebna je prava energija, kemija, usklajenost, točnost, zaupanje in predanost.
Za svoje dosežke sem prejela kar nekaj nagrad na oglaševalskih festivalih Magdalena, SOF – Slovenski oglaševalki festival in Zlati boben. Zmagala sem na natečaju mladih kreativcev in zastopala Slovenijo na oglaševalskem festivalu v francoskem Cannesu.
Tako že dobrih dvajset let ustvarjam kreativne zgodbe, celostne podobe, oglase, plakate, embalaže … V vseh teh letih sem spoznala veliko zanimivih in ustvarjalnih ljudi, z nekaterimi od njih sodelujem že od vsega začetka. Tako ustvarjam za Lutkovno skupino Tri Kranj in skrbim za grafično podobo kulturnega centra Krice krace Kranj.
Zdaj že kar nekaj let uspešno sodelujem tudi z Ano Trojnar. Začelo se je zelo spontano, z oblikovanjem plakata za zaključno predstavo plesalk baleta, nato sva naslednjo leto zastavili gledališki list in diaprojekcije kot sceno za predstavo. Lansko leto pa mi je zaupala oblikovanje logotipa za njeno baletno šolo.
Koreografija:
Ana Trojnar
» Predstavitev:
Ana Trojnar, RAD RTS je diplomirala na Rambert School of Ballet and Contemporary Dance, London, V. B. Leta 2013 je pridobila še pedagoško izobrazbo s področja poučevanja baleta na Royal Academy of Dance, London, V B. in ostaja njihova članica s statusom Registered Teacher.
V obdobju med 1987 – 2008 je (z vmesnimi premori) nastopila v SNG Maribor v baletih Bahčisarajska fontana, Peer Gynt, Hrestač, Labodje jezero, operah Traviata in Turandot ter drami Faust Tomaža Pandurja.
Ustvarila je dve solo predstavi Ana Trojnar (1996, Merce Cunningham Studio, New York) ter Polet/ Flight (2000, Celje).
V javnem sektorju je bila zaposlena od 2003 – 2020, sprva na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor, nato na Glasbeni šoli Radlje ob Dravi, Glasbeni šoli Škofja Loka ter nazadnje, z najdaljšim in najbolj markatnim stažem (2005 – 2020), na Glasbeni šoli Kamnik. Leta 2018 je pridobila naziv svetnica.
Pomembno tudi dejstvo, da je osem njenih učenk, kar je precejšnje število, še posebej v primerjavi z ostalimi glasbenimi šolami, na katerih poučujejo balet v okviru osnovnega programa, nadaljevalo izobraževanje na Konservariju za glasbo in balet Ljubljana. Maja lani ga je uspešno opravila tudi Gaja Tara in v šolskem letu 2021/22 tam nadaljevala baletno izobraževanje. Šest njenih učenk je izobraževanje nadaljevalo na Umetniški gimnaziji za sodobni ples v Ljubljani, Tina Habun je diplomirala iz študijskega programa Sodobni ples na Univerzi Alma Mater.
Vaša mnenja o predstavi
»Ko gre za deco, je tudi najboljše komaj dovolj dobro.«
Oton Župančič
Te, že vse bolj odsanjane krilatice, ki jo je zapisal Oton Župančič, se v Baletni šoli Ana na srečo še močno zavedajo. Po svojih najboljših močeh na prvo mesto postavljajo kakovost. Še posebej razveseljivo je, da ustvarjalci nudijo mladim plesalcem spoznavanje vedno novih poti za svoj nadaljnji razvoj in napredovanje.
Ana Trojnar, ustanoviteljica ter umetniška in pedagoška vodja šole, jim odstira svet ustvarjanja z lastnim telesom, s pomočjo katerega lahko izražajo čustva in jih prenašajo občinstvu.
Vztrajno, zagnano, sistematično delo, ure in ure napornega, discipliniranega dela pedagogov, koreografov in učencev – to je balet … Vse to pa odtehta uspešen nastop in kako šele predstava nasmejanih, odrskih luči željnih otrok, malih in velikih balerin (in plesalca!) ter zadovoljni gledalci.
Plesno-baletna predstava Odčarani letni časi baletne šole Ane Trojnar se pred nami v osmih slikah odvija kot doživetje, stkano iz različnih razpoloženj, ki ohranjajo nekakšno skrivnost in privlačno silo.
Večplastno zasnovo predstave lahko občutimo kot nenehno raziskovanje – tako po avtorski glasbi Uršule Jašovec, v kateri zazveni tudi slovenski ljudski belokranjski melos, kot po koreografskem jeziku Ane Trojnar in Tamare Divjak v razponu od klasičnega baleta na konicah prstov do otroškega rajanja, scenskih ilustracijah Uršule Jašovec, kostumih Irene Baš in odrski osvetljavi.
Vse to nam v izvedbi, polni mladostne svežine, pričarajo učenci Baletne šole Ana – od najmlajših, pet- do šestletnih pa do tistih, ki jim ples na konicah prstov ni več neznanka. Za vsem skupaj pa čutim ljubezen, večno aktualno motiviranost in navdušenje za baletno in plesno umetnost, ki jo na učence in pedagoge s svojim strokovnim znanjem in vizijo, polno srčnosti, prenaša Ana Trojnar.
Baletna šola Ana je gotovo kraj pestrega dogajanja in prijetnega druženja ter vzgoje mladih baletnih plesalcev, menim pa, da šola opravlja tudi pomembno poslanstvo z vzgojo ljubiteljev slovenske plesne in baletne umetnosti in s tem njenega občinstva.
Danica Dolinar, 28. 4. 2024
nekdanja glavna urednica Uredništva za resno glasbo in balet na TV Slovenija
Objave v medijih
20. junij 2024, GLASNA – Revija Zveze Glasbene mladine Slovenije
“Ne komponiram, da se primerjam, temveč delam to zaradi sebe – ker me to delo res veseli.«
Skladateljica Uršula Jašovec
Z Uršulo Jašovec sva se srečali konec aprila po več uspešnih ponovitvah baleta Odčarani letni časi v izvedbi kamniško-domžalske Baletne sole Ana. Zanj je Uršula prispevala ne le glasbo, temveč tudi scenske ilustracije. Uvodna stran njene spletne strani (www.ursulajasovec.com) nam mlado skladateljico, dirigentko in pedagoginjo predstavi kot nekoga, ki v iskanju izraza raziskuje zvočni prostor – tu in zdaj. In res, pregled njenega opusa, ki je že zdaj precej obsežen, odstira njeno raznovrstnost glasbenega izraza …
17. maj, 2024, časopis Kamničan/ka
Lepota, raznolikost, celovitost
Ocena plesno-baletne predstave Odčarani letni časi…
V letošnjem skoraj poletnem marcu je Baletna šola Ana na oder postavila predstavo o pomešanih letnih časih. Poleg aktualne tematike je glavna odlika plesno-baletne pravljice v izvirnosti zgodbe, glasbe in koreografije ter povezanost vseh elementov v umetniško dovršeno celoto.
Zgodbo o deklici Ofeliji, ki opazi, da letni časi niso več takšni, kot so bili, in se poda na pot reševanja, je mojstrsko napisala komaj 15-letna Karolina Graj. V njej umetelno preplete znane ljudske zgodbe, človeška občutja in aktualno podnebno problematiko s pravljičnimi elementi, tako da predstava brez osladnosti ali načičkanosti ustvarja trdno pravljično resničnost…
» Berite dalje ...
»Večplastno zasnovo predstave lahko občutimo kot nenehno raziskovanje – tako po avtorski glasbi Uršule Jašovec, v kateri zazveni tudi slovenski ljudski belokranjski melos, kot po koreografskem jeziku Ane Trojnar in Tamare Divjak v razponu od klasičnega baleta na konicah prstov do otroškega rajanja,« ugotavlja Danica Dolinar, muzikologinja in velika poznavalka baletne umetnosti. Velika raznolikost kljub vsemu ne zmoti celovitosti. Vsak ples pripoveduje svoj del zgodbe, ki jo dopolnjuje animirana projekcija.
Krhka in nežna Pina Unk je prava poosebitev Ofelije, Leda Delfina Steidl Porenta pa je z doživeto dramsko igro izrazito pripomogla k doživljanju predstave. Plesalke so tudi zelo uglašene v skupinskih plesih: od plesa rožic in metuljčkov, ki je zaradi po mojem mnenju najlepše glasbe in najmlajših plesalcev marsikomu orosil oko, do skoraj idealističnega plesa kmetic na požetem polju in plesa belih žen, ki na konicah prstov priplavajo iz megle in Ofelijo napotijo na Mali grad. Če prej ne poznamo vsebine, je kar trd oreh razbrati, kaj ji pripovedujejo, v vsakem primeru pa občudujemo neverjetno mehkobo gibov rok. Dečka, ki pozneje reši Veroniko, spoznamo v simpatičnem prizoru, ko stari ženici (Izabeli Graj oz. Juliji Maylin Burja) pomaga nesti butarice. Čudovito sta ga odplesala izvrstni Nace Urankar in še zelo mladi Enej Vatovani – ki je glede na svoja leta (učenec druge pripravnice) solistično vlogo vedno zelo dobro odplesal. Višek doseže predstava s kačjim plesom Veronike v modernem stilu – le tako se namreč lahko pokaže vsa Veronikina bolečina, ki je potrebna, da je rešena kačje kože. Vlogo kačje Veronike je v nekaj predstavah z veliko potenciala plesala Anita Pirc, v drugih pa z izrazitim žarom poustvarila Ana Trojnar.
V vseh ozirih umetniško dovršena predstava pusti v gledalcu močan vtis in nam odpre oči za lepoto, raznolikost in celovitost – kot v letnem ciklu letnih časov.
Ana Gruden
29. april 2024, portal domžalec.si
Pravljična rešitev pomešanih letnih časov
Vreme je verjetno ena najpogostejših tem v mimobežnem klepetu znancev ali mimoidočih. Dovolj nevtralna, na reševanje klimatskih sprememb pa običajno ne zaidemo, čeprav je lansko leto marsikdo bridko občutil njihove posledice. S tem naj se ukvarjajo politiki, naravovarstveniki, gospodarstveniki … Gledališče?
Da, s podnebnimi spremembami in njihovimi posledicami se ukvarja tudi predstava Odčarani letni časi. Ne pa samo s tem. Lahko bi jo označili s pojmom celovitost…
Ana Gruden
5. april, 2024, časopis Kamničan/ka
Odčarani letni časi
V mesecu marcu je Dom kulture Kamnik gostil premiero in ponovitev plesno-baletne predstave Odčarani letni časi, domače Baletne šole Ana…
Alenka Brun
4. april, 2024, portal domzalske -novice.si
Odčarani letni časi bodo začarali Radomlje
Baletna šola Ana, ki že nekaj let deluje tudi v Domžalah, natančneje v Radomljah, je skozi svoje delovanje izoblikovala številne male plesalke in plesalce. Svoja baletna znanja pa vsako leto predstavijo tudi širši javnosti – in tudi letos se bodo predstavili skozi Odčarane letne čase…
3. april 2024, portal gorenjskiglas.si
Odčarani letni časi na odru
Ofelija je majhna deklica, ki se kot vsak otrok veseli čarov letnih časov.
Predzadnjo soboto v marcu je Dom kulture Kamnik gostil plesno-baletno predstavo domače Baletne šole Ana z naslovom Odčarani letni časi. Skoraj uro dolga predstava pripoveduje zgodbo o deklici Ofeliji, ki se kot vsak otrok veseli čarov letnih časov. Potem pa neko zimsko jutro pogleda skozi okno in ugotovi, da zima ni več takšna kot nekoč …
Alenka Brun
Datumi preteklih predstav in ponovitev:
Dom kulture Kamnik
– sobota, 23. marec, 18.00 premiera v občini Kamnik
– nedelja, 24. marec, reprizi ob 16.30 in 18. uri za izven
– torek – četrtek, 26. – 28.3., predstave ob 9.30
in 11. uri za vrtce, osnovne šole in DSO Kamnik
PONOVITVE: 25. – 28. november 2024.
– ponedeljek, 25. november, ob 9.00 in 10.30 uri za otroke vrtce Antona Medveda Kamnik
– torek, 26. november, ob 9.30 uri za OŠ Šmartno v Tuhinju ter OŠ Žiri
– četrtek, 28. novembra za izven ob 17.00 in 18.30 uri
Predstava traja 55 minut.
Kulturni dom Radomlje
– nedelja, 7. april, premiera v občini Domžale
– sreda, 10. april, predstavi ob 9.30 in 11. uri za vrtec Mali princ,
OŠ Preserje pri Radomljah ter Glasbeno šolo Kranj
– četrtek, 11. april, ob 18. uri, repriza
Izvedbo predstav so podprli Javni sklad RS za kulturne dejavnosti, OI Kamnik, Občina Kamnik in Občina Domžale.